kattis.G

Direktlänk till inlägg 25 mars 2014

Promenad, Dieter

Av Katarina - 25 mars 2014 14:45

Hej


Idag har jag varit ganska trött eftersom Nismo (katten) satte igång tv:n klockan 4 inatt. Han satte sig nog på fjärnkontrollen, efter det kunde jag inte riktigt somna om. Men det stoppade inte mig att ta en uppfriskande promenad efter tentan. Jag har nyss klivit ur duschen, så jag är ny motionerad o ny duschad. Härligt värre   


Promenade blev inte så lång eller snabb eftersom jag vaggar fram så kan man inte gå så fort. Resultatet blev 1 km och så gick jag så snabbt jag kunde. Jag blev i alla fall trött när jag kom hem så någon motion måste jag fått. 


Jag har läst lite om dieter i min bok, personligen tycker jag inte om dieter. Man ska inte plocka bort ex kolhydrater från sin kost. Kroppen behöver fett, kolhydrater, protein, vitaminer och mineraler, tar man bort någon av dom byggstenarna så får inte kroppen allt den behöver. Men för det första ska man äta rätt fett och för det andra så kan man dra ner på kolhydraterna, ta lite mer av de andra. Men det är ju vad jag tycker!


Jag läste om:

Medelhavskosten: Den består av mycket frukt och grönsaker, fisk, nötter, bröd och olivolja. Den innehåller små mängder kött och relativt lite mejeriprodukter. Flera studier visar att den här kosten minskar risken för hjärt-kärlsjukdomar, cancer och ger längre liv.



Montignacmetoden: Bygger på livsmedel med lågt GI (glykemiskt index). Denna kost ger bra mättnadskänsla med jämn blodsockernivå. Man får äta nästan obegränsat av vegetabilier, fisk, ägg, ost, kött och vegetabiliskt fett. I början ska man inte överstiga GI 31, sen får man öka till max 50. Men man ska inte gå på den här kosten förlänge för då kan njurarna överbelastas och skelettet bli skört.


Atkins Metod: I början ska man bara äta 20g kolhydrater/dag för att sedan öka lntaget långsamt till 100g/dag. Eftersom man inte äter någonting annat så måste man äta kosttillskott och inte fastna i den kosten förlänge.  


Stenålderskosten: Man äter bara magert kött, fisk, blad, frukter, nötter, larver och ägg. Det går att leva bra på den här kosten en längre tid, vikt och midjemått minskas med tiden. 


Viktväktarnas metod: Livsmedel med hög fetthalt och hög sockerhalt begränsas. Man får äta livsmedel med låg fetthalt, frukt, grönsaker, nötter, frön, magra mjölkprodukter, mjuka matfetter, olja, kött, fisk, ägg. Det går att leva på den här kosten utan konsekvenser. 


Vi får se om jag fixar nå smycke senare idag det beror på vad sambon vill hitta på. 

Ha det super!

kram  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katarina - 31 mars 2014 17:15

Hej Jag ska hjälpa mamma att gå ner i vikt, så det ska bli roligt och se om jag klarar av det.  Från och med imorgon ska hon börja med att skriva upp för en vecka hur, när och vad hon äter. Sen ska jag lägga upp en kost och tränings förslag till ...

Av Katarina - 29 mars 2014 10:32

Hej alla! Nu är jag jätte glad. Jag har precis haft ett riktigt träningspass (nästan).  Jag kan ju inte ta i hårt eller mycket men jag körde mer än jag brukar. Hoppas bara det inte blir negativt för graviditeten.  Jag tänkte ta kort på övningarna...

Av Katarina - 28 mars 2014 13:47

Idag tänkte jag skriva lite om sjukdomen anorexia. Man kan börja med att säga Anorexi kan börja av olika anledningar. Anledningen jag tror man pratar mest om är att de tycker att dem är tjocka och vill se ut som modeller fast man kanske till och me...

Av Katarina - 27 mars 2014 10:47

Hej Nu har jag precis kommit hem från en härlig promenad. Det var så vårigt och fint ute så jag tog några kort. Förra promenaden blev bara 1 km, men idag var det så skönt ute så jag ville inte gå in o sätta mig i en tråkig lägenhet. Så rundan blev ...

Av Katarina - 24 mars 2014 17:16


Hej alla! Jag tänkte ändra inriktning på min blogg och bara skriva om träning, kost och smyckestillverkning.  Idag har jag ätit 4 mål än så länge så jag har bara två kvar för idag.  Jag och min sambo har bestämt att från o med april ska vi bara...

Ovido - Quiz & Flashcards