kattis.G

Direktlänk till inlägg 6 mars 2014

Kyckling gryta

Av Katarina - 6 mars 2014 21:31

Hej! 

Idag har jag gjort en riktigt god kyckling gryta. Jag tänkte skriva upp receptet och en bild:

Ingredienser:

400g Kycklingfileer

2 st vitlöksklyftor

1 rödlök

olivolja

ca 10 champinjoner

1 röd paprika

10 cm purjolök

1,5 msk grönsaksbuljong

1 msk tomatpure

2dl matlagnings grädde

2 msk apelsinsaft

salt,peppar och chili

Servera med ex ris


Tillagning:

1. Skiva kycklingen och bryn några minuter. krydda med salt, peppar och chili.

2. Hacka alla grönsakerna och häll i pannan, låt steka i ca 10min.

3. Häll i grädde, biljong, tomatpure, apelsinsaft. låt koka i ca 5-10min.

4. Häv på kryddor.


OBS!

Allt jag lagar gör jag på känsla så detta är inte exakt.


 

(Jag vet fortfarande inte hur man vänder på bilderna på bloggplatsen, de är åt rätt håll i mobilen). 


Smaklig måltid!   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katarina - 31 mars 2014 17:15

Hej Jag ska hjälpa mamma att gå ner i vikt, så det ska bli roligt och se om jag klarar av det.  Från och med imorgon ska hon börja med att skriva upp för en vecka hur, när och vad hon äter. Sen ska jag lägga upp en kost och tränings förslag till ...

Av Katarina - 29 mars 2014 10:32

Hej alla! Nu är jag jätte glad. Jag har precis haft ett riktigt träningspass (nästan).  Jag kan ju inte ta i hårt eller mycket men jag körde mer än jag brukar. Hoppas bara det inte blir negativt för graviditeten.  Jag tänkte ta kort på övningarna...

Av Katarina - 28 mars 2014 13:47

Idag tänkte jag skriva lite om sjukdomen anorexia. Man kan börja med att säga Anorexi kan börja av olika anledningar. Anledningen jag tror man pratar mest om är att de tycker att dem är tjocka och vill se ut som modeller fast man kanske till och me...

Av Katarina - 27 mars 2014 10:47

Hej Nu har jag precis kommit hem från en härlig promenad. Det var så vårigt och fint ute så jag tog några kort. Förra promenaden blev bara 1 km, men idag var det så skönt ute så jag ville inte gå in o sätta mig i en tråkig lägenhet. Så rundan blev ...

Av Katarina - 25 mars 2014 14:45

Hej   Idag har jag varit ganska trött eftersom Nismo (katten) satte igång tv:n klockan 4 inatt. Han satte sig nog på fjärnkontrollen, efter det kunde jag inte riktigt somna om. Men det stoppade inte mig att ta en uppfriskande promenad efter tenta...

Ovido - Quiz & Flashcards