kattis.G

Alla inlägg under januari 2013

Av Katarina - 31 januari 2013 23:21

Nu är jag extremt trött så jag kommer inte skriva så mycket. Jag kom iväg till actic idag, körde ett box pass. Imorrn har jag klockan på 6 fårvi se om jag lyckas ta mig upp då. Jag vill vara på gymet tidigt så jag blir av med tentan sen. Nu orkar jag inte skriva mer ses nästa gång!

Av Katarina - 30 januari 2013 23:30

Den här veckan har jag haft slut på träningsenergin helt. Har inte haft någon lust alls att träna. Jag hoppas det bara är tillfälligt. Jag tänkte testa zumba idag men det blev en 4 km promenad istället. Jag tog några fina kort när jag var ute. Det var rena isbanan som tur va hull jag mig på benen. :-)

Av Katarina - 29 januari 2013 19:42

Hejsan hoppsan!

Nu är pass 2 för idag avklarat det var jätte kul, jag rekomenderar starkt att testa Box.

Jag saknar boxningen mycket så jag är glad över att gymen har det. Jag känner redan resultat av träningen, men det är lite jobbigt att jag har problem med uppsväld mage. Jag är ju laktoskänslig men jag äter ju bara laktosfritt, så jag hoppsa det löser sig snart. Jag ska skaffa en till tatuering, det blir min 4:e och det blir half-sleeve. Om bara min sambo kunde bli frisk så vi kan åka o boka tid. Jag vill inte köra bil på vintern om jag inte absolut måste (lite löjlig). Jag ska till Rainbow tattoo dom är bra har jag hört av många, vi skulle åkt i måndags men då var hon så klart inte där och så blev Jimi sjuk på tisdagen. men men jag kommer nog komma iväg så småning om :)

Hoppas bara Jimi är frisk till lördag för vi brukar köra badminton på lördagar, det är jätte kul. :D

Jaha nu blir det kvällsmat och film sen sovdax.


Ha det gött!!

:)

Av Katarina - 29 januari 2013 10:03

Nu har jag precis kommit hem från mitt första träningspass på Actic för idag, det gick bra men styrketräningen tog längre tid än jag trode så jag han inte riktigt köra den konditionen jag hade tänkt. Jag körde överkropp nu och ska köra ett Box pass i em.. Det ska bli riktigt kul hoppas bara det går bättre än förra gången :P

Den tyngsta vikten jag tog idag var 30 kg låter väldigt mycket så jag vet inte hur bra det stämmer igentligen. Jag kör ju maskiner. Funderar på om jag ska köra lösa vikter istället men jag vet inte riktigt, funderar osså på att ta hjälp av en PT då får man nog bättre resultat. Men jag är ju student nu så jag känner inte att jag har råd.


Jag och min sambo har varit förlovade i snart 4 månader :) så jag tänkte lägga upp en bild på våra fina ringar <3


 

Av Katarina - 24 januari 2013 11:42

Igår blev det 2 träningspass styrka på morgonen och kondition (badminton) på em det va jätte roligt. Idag vaknade jag dock med träningsvärk i benen. Ikväll ska jag testa på Box på Actic, Jag tror det är roligt. Jag saknar boxningen otroligt mycket men jag känner inte att jag kan gå tillbaka för då måste jag sluta ganska snart igen om jag får obekväma arbetstider. Jag ska väga mig imorrn men jag är ganska säker på att jag ligger runt 55 kg så det är bra.


Det fösta man måste tänka på när man behöver gå upp i vikt är att sluta se sig i helkropps spegel. För är man underviktig eller har anorexi så lurar hjärnan dig att du ser tjock ut även om du inte är det. Man måste lära sig att inte lyssna på hjärnan när det gäller det mesta, hunger och dryck signalerna finns inte kvar så man måste äta efter klockan tills de kommer tillbaka (om de kommer tillbaka). Mina hunger och dryck signaler fungerar ibland, bättre än inget.

Jag insåg inte hur smal jag var förren jag gick upp i vikt och jämförde fotografier hur jag såg ut när jag vägde 44 och hur stor skildnad det blev när jag vägde 50. Man såg skildnad men det var ju inte överdrivet mycket, jag kommer aldrig risker att bli tjock. Jag har för bra ämnesomsättning, jag går ner i vikt så fort jag rör mig. Väldigt jobbigt eftersom jag älskar att träna. Den psykiska biten är riktigt jobbig att övervinna, men med mycket slit så går det. tricket är att aldrig ge upp.  

Av Katarina - 19 januari 2013 22:18

Idag fyller min älskade sambo 28år. Han fick en fick plunta, kalsonger och ett prisentkort. Han vart jätte nöjd som tur är. Men både han och jag har känt oss lite hängiga idag får hoppas vi känner oss bättre imorrn. Jag måste juplugga imorrn, det är tenta på fredag. Jag hoppas det går bra.

Av Katarina - 15 januari 2013 10:38

Hej!

Jag la ner ett tag med att skriva det blev så mycket med skolan osv.

Nu kan jag medela att jag äntligen har nått mitt mål, nu bäger jag 55 kg och är över riskzonen. Det har inte varit lätt men jag har aldrig gett upp så nu behöver jag inte tänka på det längre.   

Är det någon som behöver hjälp med att gå upp i vikt så kanske jag kan ge några tips.

Igår skrev jag in mig på Actic i Örebro och nu ska jag börja träna igen ordentligt, ska bli jätte roligt!


Ovido - Quiz & Flashcards