kattis.G

Direktlänk till inlägg 21 mars 2014

Kyckling, Nismo mys och armband

Av Katarina - 21 mars 2014 14:03

Hej Hej!


Jag har inte mått så bra de senast dagarna, jag har svårt att sitta, gå och ligga. Guuu vad jag längtar till efter förlossningen, bara 50 dagar kvar :)


Här om dagen köpte vi en helgrillad kyckling och baguette som vi åt till middag. Jag älskar att äta det, inte så värst nyttigt med baguett men gott. Varje gång vi äter det får jag i uppdrag av min sambo att göra pasta med kyckling i currysås. Det är inte heller så nyttigt, men gott :p

Vi andvänder vitt spagetthi och rester av den grillade kycklingen. I såsen gör jag först redning med smör och vetemjöl sen har jag i mjölk och vispar runt ett bra tag. Jag försöker lägga i grönsaksbuljongen så snabbt som möjligt så den hinner lösas upp ordentligt. 

Nu kan man häva i lite kryddor, jag brukar ha salt, svartpeppar och massa curry. Glöm inte att röra i såsen hela tiden så det inte blir klumpar, de är svåra att bli av med. En annan viktig sak är att hela tiden smaka av såsen så den får en bra smak. När du tycker att smaken och tjockleken på såsen är bra så häv i kycklingen. Eftersom den redan har tillagats så behöver den bara värmas upp. 

Klart! 


 


Nismo och jag har också haft lite mys pys som tyvärr inte varade så länge eftersom han är väldigt känslig när han sover. Man måste sitta helt still om han ska ligga kvar och att säga åt en bäbis i magen att ligga still är inte det lättaste. He he he he


   


Idag har jag gjort ett finte armband som mamma har beställt. Jag blev riktigt nöjd med tanke på att det var första gången jag använde mig av den tekniken. När jag får jobb sen så ska jag göra fler för det var kul.


 


Resten av dagen ska jag försöka vara duktig och titta lite på lektioner som jag missat, jag har min sista tenta nästa vecka och det skulle vara skönt och få godkänt direkt. Jag har fått svar på Eltekniken och jag klarade den yay! Men det var knappt jag fick en poäng över G, så det var nära ögat. Hoppas jag klarar tentan vi har nästa vecka.


Ha det super denna blåsiga halvsoliga dag!

Kram 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katarina - 31 mars 2014 17:15

Hej Jag ska hjälpa mamma att gå ner i vikt, så det ska bli roligt och se om jag klarar av det.  Från och med imorgon ska hon börja med att skriva upp för en vecka hur, när och vad hon äter. Sen ska jag lägga upp en kost och tränings förslag till ...

Av Katarina - 29 mars 2014 10:32

Hej alla! Nu är jag jätte glad. Jag har precis haft ett riktigt träningspass (nästan).  Jag kan ju inte ta i hårt eller mycket men jag körde mer än jag brukar. Hoppas bara det inte blir negativt för graviditeten.  Jag tänkte ta kort på övningarna...

Av Katarina - 28 mars 2014 13:47

Idag tänkte jag skriva lite om sjukdomen anorexia. Man kan börja med att säga Anorexi kan börja av olika anledningar. Anledningen jag tror man pratar mest om är att de tycker att dem är tjocka och vill se ut som modeller fast man kanske till och me...

Av Katarina - 27 mars 2014 10:47

Hej Nu har jag precis kommit hem från en härlig promenad. Det var så vårigt och fint ute så jag tog några kort. Förra promenaden blev bara 1 km, men idag var det så skönt ute så jag ville inte gå in o sätta mig i en tråkig lägenhet. Så rundan blev ...

Av Katarina - 25 mars 2014 14:45

Hej   Idag har jag varit ganska trött eftersom Nismo (katten) satte igång tv:n klockan 4 inatt. Han satte sig nog på fjärnkontrollen, efter det kunde jag inte riktigt somna om. Men det stoppade inte mig att ta en uppfriskande promenad efter tenta...

Ovido - Quiz & Flashcards