kattis.G

Alla inlägg den 9 april 2013

Av Katarina - 9 april 2013 13:26

Jag vaknade kl 02.00 inatt av att någon skrek. Jag trode det var en man som skrek men tydligen var det en kvinna, sen hörde vi skrik i trapphuset. Jag och min sambo flög upp ur sängen, men det lät fortfarande som en man skrek. Vi trode att det var droger eller alkohol inblandat så vi vågade inte öppna dörren, vi har inget kikhål i dörren annars kunde man kolla om mannen hade ett vapen på sig. Vi hörde grannens röst och trodde att han hade koll på läget, men då skrek han ring polis. Då ringde vi polis men de hade redan fått larm och samtidigt som Jimi pratade med 112 så kom polisen. Vi hörde dem prata utanför dörren, eftersom polisen var där sa Jimi att vi skulle gå o lägga oss. Men jag var livrädd, jag stod och skakade o svettades så jag kunde inte sova. En del av min ville gå ut och hjälpa till men vi visste inte hur situationen såg ut, om det hade varit en pykisk stor man hade jag inte haft en chans. I Na imorse stod det att en kvinna blev utsatt av grovt våldtäktsförsök, hade jag vetat att det var en kvinna som hade problem så hade Jimi o jag gått ut direkt. Men det lät som en man, jag är helt säker på att det var en man som skrek. JAg skulle vilja veta vad som hände om det verkligen var min trevliga granne som gjorde det eller om det var en man till inblandad. Vi har kod på dörren så anntingen var det någon som bor här eller någon som är på besök. Det känns riktigt obehagligt och jag hoppas att kvinnan är ok. Får se om polisen dyker upp och frågar vad jag hörde!

Jag känner mig feg som inte gick ut i trapphuset men vet man inte hur situationen ser ut så kan man klampa in i vad som hälst. Jag kanske inte är så modig som jag tror när det väl gäller! om det hade varit skilldnad om man hittade dem ute och såg situationen. Jag hoppas jag slipper ta reda på det.

Ovido - Quiz & Flashcards