kattis.G

Alla inlägg den 2 april 2013

Av Katarina - 2 april 2013 09:29

Jag har inte skrivit på några dagar pga att jag åkte på en mini semester till tysklnad med Jimi och hans föräldrar. det var riktigt trevligt. Jag tog inte så många bilder tyvärr missade att ta med kameran och mobilen är inte riktigt som den ska. Vi åkte i fredags ca 08.15 och vi åkte med husbilen. Hela resan ner till tyskland blev nog 70 mil tror jag. Det var riktigt segt att sitta i en bil så länge vi kom fram till tyskland ca 19.30 Vi åkte genom danmark sen till tyskland. Vi kom fram till parkeringen ganska sent så vi gjorde inte så mycket, åt lite sen spelade vi lite spel sen gick vi och la oss.


kl 0700 vaknade jag av ett konstigt ljud, jag funderade och funderade på vad det kunde vara. Det lät som en pärla som föll på husbilstaket. det återkom några ggr efter varandra, jag frågade Jari (Jimis pappa) om han visste vad det var. Han trode att det kunde vara en fågel som satt i ett träd ovanför oss som tappade saker på husbilen. Det kanske kan stämma vet inte.

efter fruksot åkte vi till calle för att köpa lite alkohol, det var väldigt billigt. Resultatet kommer på bild efter texten, resultater i kr blev ungefär 1000. sen tänkte vi åka till en stad som heter Kiel ( som jag aldrig åker till igen) för att shoppa kläder. Jag hittade tyvärr inte så mycket bara ett nattlinne och badrumsartiklar.


Efter det var klockan väldigt mycket och jag och Jimi var så hungriga så att vi nästan var irriterade. Så vi tänkte äta lite på Mc Donalds, men det gick inte så bra tyvärr. Vi betalade allt med korten pga att slippa lösa euro pengar som vi inte har användning för hemma. Men på Mc Donalds tog de inte kort, Jag vart ganska förvånad eftersom jag trode att alla Mc Donalds tog kort och var likadana. Men Men så kan det vara vi fick alltså inten mat och det fanns bara två restauranger så långt öget nådde. i Sverige finns det restauranger överallt. Vi fick ta husbilen hitta en rastplats och fixa tacos. så klockan blev 5 innan vi fick lunch. så dagen slutade inte så bra.

På kvällen blev det spel och förberedelse till hemresan. vi åkte runt 9-10 och kom hem i söndags. Undrar om jag glömt något, tror inte det och nu har jag skrivit så mycket så jag undrar om någon orkar läsa igenom det. he he he   

Bild 4 någon som vill smaka tror jag! he he he


       

Ovido - Quiz & Flashcards