kattis.G

Alla inlägg den 6 februari 2014

Av Katarina - 6 februari 2014 14:42

Nu har jag försökt äta lunch men det gick inte så bra. Jag lyckades få i mig halva potionen ungefär. Men det är ju bättre än inget alls. Men detta betyder att jag måste äta om en timme igen, så jag får nog ta ägg då. Ägg är det mycket protein i och det behöver jag. Det är tur att bäbisen tar det den behöver så den inte blir utan. Det är jag som får för lite näring men bäbisen är viktigast. Men så länge jag äter lite men ofta så får jag i mig det jag/vi behöver. Jag skriver upp i matdagboken.se vad jag äter och går inte och lägger mig på kvällen förren jag har fått i mig 2000 kcal. Det gäller att vara envis när man har problem med aptiten. Jag hade problem med aptiten innan jag blev gravid men jag tror att graviditeten också minskar den. Så det är viktigt för mig att hålla mig så aktiv jag kan på dagarna så hjälper det lite. Ex hushållsarbete och nån liten promenad eller nått räcker.


Det gäller att inte ge efter, lite är bättre än inget alls!


Resultatet:

   

Av Katarina - 6 februari 2014 13:08

Jag har jätte dålig aptit idag. Men jag känner att jag är hungrig, sjukt jobbigt att behöva tvinga i sig mat när man inte har någon lust. Än så länge har jag lyckats få i mig 4 rostat bröd mackor till frukost och till mellis blev det ett äpple och en apelsin. Om lite drygt 1 timme ska jag tvinga i mig en jätte god lunch som jag lagade igår. Hemmagjord Pannbiff med potatis och paprikasås, det blev fruktansvärt gott men som sagt så är det svårt att äta när man inte har någon lust.


Men är man så smal som jag är och dessutom gravid så har man inte så mycket till val. Det som gäller är att stänga av hjärnan och äta ändå, inte det lättaste dock.


Jag sitter och funderar på om jag ska gå ut på en powerwalk, då kanske jag både blir piggare och får lite bättre aptit.


Jag är jätte sugen på att styrketräna men får vänta i ca 3 -4 månader till, Bäbisen måste komma ut och jag vet inte riktigt hur sliten man är efter förlossningen/graviditeten. Men jag hoppas att jag kan komma igång ganska fort efteråt.

Av Katarina - 6 februari 2014 12:00

Hej!

Idag är första dagen på 7 dagar som jag är ledig från praktiken, det är både skönt och tråkigt. Min kopp behöver vila men jag vill vara där och lära mig massor   

Jag börjar på måndag igen och jobbar ill söndag. Den veckan blir osså tuff. Men jag är ju en tuff brud så det komer gå bra.   he heh e


Idag ska jag bara chilla och städa lite, man blir lite seg av att jobba natt. Men imorgon funderar jag på att ta en tur till marieberg och kolla lite, jag vill köpa en headphone. Jag skulle vilja köpa en massa mer men jag är ju en fattig student så jag får nog vänta tills jag år ett jobb. Vilket jag hoppas att jag snart kommer att få.  

Ha en trevlig dag!

Ovido - Quiz & Flashcards